Placki z ciecierzycy z kolendrą

Placki z ciecierzycy z kolendrą

Placki z ciecierzycy z kolendrą

Hummus w innej postaci, czyli kolejna propozycja ekspresowych placków. Najczęściej korzystam z ciecierzycy (białego grochu) w puszce. Wybór w sklepach jest bardzo duży, a odpada uciążliwy etap gotowania.

Baza na placki jest niezmienna: ciecierzyca, czosnek, jajko i kasza manna.
Dodatki mogą być dowolne: świeża kolendra i uprażony sezam (jak w przepisie poniżej), żółta papryka pokrojona w kosteczkę, niesolone orzeszki ziemne, albo utarta na małych oczkach marchewka – na co macie akurat ochotę.
Jeżeli nie lubicie placków “na sucho”, możecie je zaserwować z gęstym jogurtem doprawionym czosnkiem i szczypiorkiem.

czas przygotowania: 35 minut (bez gotowania ciecierzycy)
poziom trudności: łatwy
ilość porcji: około 9 placków

Składniki:

  • około 300 g ciecierzycy (z puszki, po odsączeniu, albo ugotowanej)
  • 1 jajko
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki kaszy manny (w wersji niedietetycznej możecie zamiast niej dodać bułkę tartą)
  • 2 łyżki sezamu
  • świeża kolendra
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

Ciecierzycę blendujemy na gładką masę. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę, albo utarty na tarce z małymi oczkami.  Wbijamy jajko i dokładnie mieszamy.
Dosypujemy kaszę manny i ponownie mieszamy.
Rozgrzewamy patelnię bez tłuszczu i prażymy sezam, uważając, żeby się nie przypalił.
Po przestudzeniu wsypujemy sezam do masy cieciorkowej.
Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
Na końcu dodajemy drobno posiekaną, świeżą kolendrę (około 2-3 łyżek) i dokładnie mieszamy.
Na patelni rozgrzewamy odrobinę oliwy i łyżką wykładamy porcje masy z ciecierzycy, formując placuszki. Smażymy z obydwu stron do zrumienienia.

Placki z ciecierzycy z kolendrą

Placki z ciecierzycy z kolendrą

Smacznego!

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.